20 Mayıs 2016 Cuma

E-TİCARETTE AVM'LEŞMEK

    Bir çok e-ticaret işi yapmak isteyen firma AVM modülündeki firmalarla çalışmak istiyor. Kolaycı bir toplum olduğumuz dan galiba hazır şeyler çok ilgimizi çekiyor ama işin aslına baktığınızda durum pek göründüğü gibi değil;

    Yaptığınız çalışmalar genel olarak başka bir sistemde kalıyor, ayrıca ürününüz belli bir arama kriteri içermektedir. Bu tamamen size özel bir durumdur ve siz bu avantajınızı ellerinizle başka bir firmaya teslim ediyorsunuz;

       Tabi bu durum sadece sizin elinizde değil bu durumu tetikleyen sitemlerde var mesela bunların başında bankalar ve kargo şirketleri gelmekte, tabi yazılım camiasını da unutmamak lazım fütursuzca iş isteği işin detayları veya algoritması hakkında bir fikri bile olmayan bir kaç yazılımcı yaptık oldu sistemiyle insanları mağdur edebiliyor.

        İş böyle gelişince tabi ki insanlarda daha kolay olan yöntemleri tercih edebiliyor. Bu bir seçenek olmaktan çıkıp katlanılmak gereken bir durum haline gelince AVM'leşmeyi tetikliyor.

        Konumuza tekrar dönecek olursak; bu durum sadece bu sebeplerden oluşuyor gibi gözükse bile daha farklı faktörlerde gelişmektedir tabi kide, başka bir öncelik ise sanal alışveriş güvencesi  şuana kadar herhangi bir ticari ahlaka bile sahip olmayan ve her sektörde bir furya oluşturan insanlar ki ülkemizde bunu organize olarak yapabilen insanlar olduğunu düşünüyorum: yine bu hizmetin yaralanmasında oldukça etkili olmaktadırlar.

        Tabi bu durumlara maruz kalan mağdur gruplar daha seçi olmak zorunda kaldı. Ciddi bir kontrol mekanizması olmayan ülkemizde bu iş haddinden fazla suistimal edildi. Teşhir edilen ürünle alakası olmayan teslimatlar, ciddiye alınmayan iade talepleri, muhatap bulunmayan sözüm ona e-ticaret siteleri vesaire vesaire...


        Sonuç olarak tablo şu bu ülke esnaflık zamanında halkı nası AVMlere itmişse (bazı esnaf ve sanaatkarlarımızı tenzih ederek) bu gün e-ticaret denilen aslında oldukça etkili ve doğru bir ticari strateji olan sistem daha güvenli ve sistemli olan e-avmlere yöneltmiştir. Yaşan sıkıntıların toplum içerisinde yayılması ve çözümlenememesi yönelimi hızlandırmıştır ve hatta hızlandırmaktadır. Bu gibi durumlara maruz kalmak istemeyen toplum fertleri hem satıcısı hem alıcısı bu koşulsuz yönlendirilmeden etkilenmiştir.


          Her nedense başka toplumlar ve ülkelerde toplum menfaatine olan her şey  ülkemizde toplum zararına ve hezeyana sebep olmaktadır. Bu durumlardan sıyrılıp her üretici ve satıcının kendi e-ticaret sistemlerini kendilerinin oluşturması ve sanal alem için oldukça önemli olan yıllanmak ve kalıcı olmak gibi pek bilinmeyen yönlerini göz ardı etmemek gerekir. İstikrarlı her çalışma ister sana ister normal bir faaliyet olsun yıllanmak ve tecrübe kazanmak zorundadır. İnovasyon tecrübe ile harmanlandığı zaman  gelişir ve güçlenir.
    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder