30 Mart 2016 Çarşamba

ÜLKEMİZ GENELİNDE E-TİCARET VE ONLİNE SATIŞ GEREKSİNİMLERİ

ÜLKEMİZ GENELİNDE E-TİCARET VE ONLİNE SATIŞ GEREKSİNİMLERİ

E-ticaret ve online satış hakkında hemen hemen herkesin bilgisi olduğu şüphesiz. İhtiyaç unsurları ve ve pratik alışveriş yapmak anlamında çok büyük derece kolaylık sağladığı da yine tercih edilmesi istatistik değerleri ile ortadır. Peki bu durum bütün e-ticaret sistemleri için geçerli mi diye sormak lazım;

Asıl konumuz burada başlamaktadır. Sorumuza cevap verecek olursak; "hayır" nedenine gelecek olursak; ülkemiz genelinde resmi kayıtlara göre 22.000 (yirmiikibin) adet online satış yapması planlanan ve online satış yapan sistemler bulunmaktadır.

Bu online satış yapan e-ticaret siteleri çoğunlukla yanı faaliyet ve hizmet alanlarında hizmet vermekte hatta bazıları aynı şirketlere ait farklı online satış siteleridir. Peki bu doğru bir yol mudur? Evet doğrudur;

Çünkü belli bir konsepte sahip değilseniz genel bir konumda yer alırsınız ve genel bir konumda yer almak size çok fazla dezavantaj getirmektedir;
  1. Bunlardan en önemlisi bu sektörde uzun bir geçmişi olan bir site otomatikmen sizden fazla tercih edilir,
  2. Reklam çalışması olan ve yine reklam çalışması anlamında uzun bir geçmişi olan bir e-ticaret sitesi; reklam çalışması yüzünden tercih edilmek zorunda kalınacaktır.
  3. Hiç bir zaman belli bir kategoride olamadığınız ve ziyaret hitleriniz düştüğünde arama motorları mümkün oldukça sizi önermeyecektir.

Bu dezavantajlar uzayıp gidecektir ama bu üç unsur kadar satışlarınızı etkilemez. Bu gibi nedenlerden dolayı bütün planlarınız suya düşebilir. Bu noktaya dikkat edilmelidir.

Belli bir hizmete dayalı yola çıkmanız her zaman için yukarıda olan genel rakamın içerinde bölünmesiyle azalacak ve sizinde bu üç dezavantajın birini yada üçüne avantaja çevirmenize yarayacaktır. 

Bu konsept olayını çözmekle henüz işimiz bitmiş değildir. Tasarım, yazılım ve kullanım hiyerarşisi ve yine sonraki öncelikler olan site içi arama kategorilendirme ürün detayları  kanuni ve sektörel sorumluluklar geçiştirilmeyecek kadar önemli diğer detaylardır.

Sonraki ve yine önemli bir konu ise kullanıcıların gözünden sistem ve ihtiyaç duyulan ekstra detaylarda hem inovasyon  hemde gelişim için en önemli detaylardır.

Lafı çok uzatmadan göstermelik değilde olması gerektiği gibi bir e-ticaret sistemi ile yapılması dönüş sağlanması ve geliştirilmesi için bir sonraki safhaya geçmek için önemlidir. Bu önem sizin değilde sizi tercih etmek isteyenler için önemlidir. Tabi birde reklam; REKLAM' ı da bir sonraki yazımızda anlatalım keyifli satışlar.
                                                                                                                              Nurullah YILDIRIM

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder